کلاب‌هاوس با درج نکردن لوگو در اپ استور، رویکرد منحصر به فردی را در پیش گرفته است. اما چرا همچنان نماد خود را تغییر می‌دهد؟

شاید اخیراً متوجه یک چهره جدید در برنامه کلاب‌هاوس شده‌اید، و احتمالاً این اولین بار نیست. اگرچه این ممکن است نوعی اشکال به نظر برسد، اما بسیار عمدی است - این پلت فرم هر ماه نماد خود را تغییر می‌دهد. کلاب‌هاوس به دلیل نماد برنامه نسبتاً غیر معمول خود از همان ابتدا برجسته شده است. به جای لوگو، این پلتفرم از تصاویر افراد واقعی استفاده می‌کند - و بسیار عمدی در مورد افرادی که روی نماد برنامه قرار می‌دهد، رفتار می‌کند. در این مقاله خواهید فهمید که چرا کلاب‌هاوس مرتباً نماد برنامه خود را تغییر می‌دهد - به علاوه داستان پشت برخی از ویژگی‌ها.

 

چرا کلاب‌هاوس همچنان آیکون برنامه خود را تغییر می‌دهد

از زمان راه‌اندازی، کلاب‌هاوس بسیار محبوب شده است. حتی بیشتر از این، به عنوان محرک تأثیر اجتماعی ظاهر شده است. این برنامه کاربران سراسر جهان را به قطب های صوتی یا «اتاق» خود گرد آورده است - با حضور افراد مشهور، رهبران فکری، رهبران تجارت و شخصیت‌های برجسته. اما با وجود همه افراد برجسته ای که برنامه جذب کرده است، همچنان متعهد است که از طریق نماد برنامه خود به افراد روزمره و تغییردهندگان توجه کند.

برنامه صوتی از عکس‌های سرگرم‌کننده افراد مختلف استفاده می‌کند که در زمینه‌های مربوطه، در جوامع خود و در جوامع موجود در برنامه تأثیر می‌گذارد. کلاب‌هاوس قصد دارد با تجلیل از این افراد و خالقان استثنایی و تحت توجه قرار دادن آنها، قالب بسیار دموکراتیک خود را برجسته کند.

 

کلاب هاوس

 

لوگوی تجاری اولین چیزی است که توجه کاربر را به خود جلب می‌کند و کلاب‌هاوس از این امر برای نشان دادن آنچه که در آن نشان می‌دهد، استفاده می‌کند: جامعه. علاوه بر این، تصویری از چهره، سر و صدای چندین نماد برنامه را از بین می‌برد و توجه مناسبی را در اپ استور و صفحه اصلی شما به ارمغان می‌آورد.

این یک رویکرد تازه و منحصر به فرد است که توسط کلاب‌هاوس انجام شده است و با برجسته شدن برنامه و ایجاد سر و صدا در اطراف تغییرات آیکون آن، ارزش آن را افزایش داده است. و این کار را بدون ایجاد اختلال در قابلیت استفاده از پلتفرم انجام داده است.

 

سازندگان قابل توجهی که در نماد برنامه کلاب‌هاوس برجسته شده‌اند

نمادهای برنامه کلاب‌هاوس معمولاً صداهای قدرتمندی هستند که قبلاً مخاطبان خاص خود را ایجاد کرده‌اند. مهمتر از همه، این‌ها افرادی هستند که با ایجاد یا تعدیل اتاق در برنامه بسیار فعال در کلاب‌هاوس بوده‌اند. بنابراین، همه این افراد می‌دانند که پلت فرم چگونه کار می‌کند.

به عنوان مثال Espree Devora را در نظر بگیرید. Devora یکی از اولین افرادی بود که به عنوان نماد برنامه کلاب‌هاوس معرفی شد. او به خاطر پادکست‌های خود در مورد موضوعات مربوط به صنعت فناوری و همچنین محتوای دیجیتالی که افراد را در زمینه‌های مختلف فناوری به هم متصل می‌کند، مشهور است.

 

کلاب هاوس

 

و سپس Dandara Pagu، که کلاب‌هاوس اظهار داشت «نماینده جامعه کلاب‌هاوس در بهترین حالت خود است.» پاگو یک فعال، تهیه کننده، رهبر مثبت اندیشی بدن و یک مبارز برای حقوق زنان سیاه پوست است. پاگو اولین بار در صحنه باشگاه باشگاه برزیل هنگامی که شروع به تعدیل مکالمات پرتنش بین افراد غریبه در برنامه کرد، محبوبیت زیادی کسب کرد. اگرچه او پرتغالی صحبت می‌کند، اما کار او در جوامع کلاب‌هاوس است که توجه کلاب‌هاوس را به خود جلب کرد. این همان چیزی است که در نهایت باعث شد چهره او در نماد برنامه در ژوئن ۲۰۲۱ قرار گیرد. در برزیل، پاگو همچنین به تسهیل گفتگوهای پیرامون ایدئولوژی سیاسی و اجتماعی بین همشهریان خود کمک می‌کند.

سازندگانی که کلاب‌هاوس انتخاب کرده است و همچنان برای برجسته‌سازی از طریق نماد برنامه خود انتخاب می‌کند، تعهد خود را به جامعه و ایجاد بستری برای تغییر دهندگان برای کار خود - چه به صورت دیجیتالی و چه در زندگی واقعی - تقویت می‌کند.

 

آیا کلاب‌هاوس به تغییر نماد خود ادامه می‌دهد؟

کلاب‌هاوس از زمان راه‌اندازی برنامه در ۲۰۲۰ چهره‌ها را در نماد برنامه خود تغییر داده است. در Reddit، کاربران به جای استفاده از عکس افراد ایده‌هایی برای نماد برنامه لوگوی سنتی به اشتراک گذاشتند. با این حال، به نظر می‌رسد کلاب‌هاوس نمی‌خواهد استراتژی نماد خود را تغییر دهد.

در واقع، در ژوئن ۲۰۲۱، وبلاگ کلاب‌هاوس بخشی را به نمادهای کلاب‌هاوس اختصاص داد، جایی که از هر فرد جدیدی که روی نماد برنامه ظاهر می شود، پروفایل می‌گیرد. این نشان می‌دهد که برنامه رسانه‌های اجتماعی ممکن است برنامه‌هایی برای تغییر چهره در برنامه خود به طور نامحدود داشته باشد.

استراتژی که کلاب‌هاوس انتخاب کرده است غیر متعارف است و برخی می‌توانند آن را قمار تلقی کنند. علاوه بر این، کار زیادی است. برای ثابت نگه داشتن سبک تصویر، کلاب‌هاوس از عکس‌های سر (هد شات) حرفه‌ای هر خالق استفاده می‌کند، به این معنی که هر بار که از چهره یک خالق جدید به عنوان نماد برنامه استفاده می‌شود، باید عکسبرداری تنظیم شود و تصاویر مطابق آن ویرایش شوند.

 

کلاب هاوس

 

این مطمئناً تیم خلاق را مشغول می‌کند، اما تا اینجا به نظر می‌رسد موفق بودند. این استراتژی با شکستن هنجارهای طراحی و علامت تجاری، کلاب‌هاوس را متمایز می‌کند و چهره‌های جدید با ظاهر و احساس فوق شخصیتی در فضای رسانه‌های اجتماعی سر و صدا ایجاد می‌کنند.

با وجود تعداد زیادی از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی در بازار، این رویکرد همچنین از یکنواختی قوانین رسانه‌های اجتماعی خارج می‌شود و چشم‌انداز جدیدی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کلاب‌هاوس با پشتیبانی از هنرمندان جامعه، نماد را با چهره‌ای تازه به روز می‌کند. این یک روش غیر متعارف است که ارزش ذاتی نام تجاری را افزایش می‌دهد.

 

روند تغییر آیکن کلاب هاوس: رویکردی تازه به رسانه‌های اجتماعی

نماد برنامه به طور مداوم در حال تغییر کلاب‌هاوس تنها یکی از ویژگی‌های بسیاری است که آن را از برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی «سنتی» متمایز می‌کند. یکی از دلایل متعددی که باعث می‌شود این ویژگی فوق العاده باشد این است که تعهد کلاب‌هاوس را در برجسته کردن افراد روزمره که در جوامع مربوطه و در خود برنامه پیشرفت می‌کنند تقویت می‌کند.

این قابل تحسین است که کلاب‌هاوس چنین افرادی را انتخاب کند تا در نماد برنامه خود ظاهر شوند، هنگامی که می‌تواند با افراد مشهور و بلندگوهای برجسته‌ای که در برنامه ظاهر می‌شوند شریک شود، که مطابق با ماهیت غیررسمی و آرام برنامه است.