درآمد 400 میلیون دلاری اپلیکیشن‌‌ها در کریسمس 2021

با همه‌گیری ویروس‌کرونا و در خانه ماندن مردم و از طرف دیگر استفاده بیش از حد از برنامه‌های مختلف گوشی و لپ‌تاپ، برای اولین‌بار در سال 2020 در یک سال درآمدزایی برنامه‌ها از 100 میلیارد دلار فراتر رفت. اما این موضوع مانع از خرج کردن مردم در روز کریسمس نشد و درآمد 400 میلیون دلاری اپلیکیشن‌‌ها در کریسمس 2021 رقم خورد.

طبق برآوردهای اولیه تحلیلگر برنامه موبایل Sensor Tower، هزینه جهانی مردم در فروشگاه App و Google Play در روز کریسمس به 407.6 میلیون دلار رسیده است. این در مقایسه با 303 میلیون دلار خرج شده در سال 2019 (34.5 درصد نسبت به سال 2018 افزایش داشت) و تقریباً دو برابر شده است. Sensor Tower در گزارش خود اعلام کرد که بیشتر هزینه‌های تعطیلات به بازی‌های موبایل اختصاص داشت. طبق گزارش این وبسایت این دسته از برنامه‌ها 295.6 میلیون دلار از کل هزینه‌ها را به خود اختصاص داد.

داده‌ها حاکی از آن است که ایالات‌متحده با فروش تقریباً 130 میلیون دلاری در هر دو فروشگاه بزرگ برنامه‌های اندروید و iOS خود، 38.7 درصد رشد سالانه هزینه‌های مصرف کننده را در کریسمس بر عهده داشته است. برترین بازی موبایل در ایالات‌متحده به درآمد بسیار بالایی رسید، Roblox بود که در روز کریسمس درآمد قابل توجه 6.6 میلیون دلار درآمد کسب کرد. برترین برنامه غیربازی در ایالات‌متحده (بر اساس هزینه‌های مصرف کننده) دیزنی + بود که 2.6 میلیون دلار درآمد کسب کرد.

این گزارش باعث کاهش هزینه‌های مصرف کنندگان در فروشگاه‌های اپلیکیشن نشد اما براساس آن‌چه از آمار فعال‌سازی دستگاه‌های جدید در روز کریسمس می‌دانیم، بیشتر هزینه‌های تعطیلات در فروشگاه App اپل رخ داده است.

 

فروشگاه تلوتک