اپل امروز برنامه "Self Service Repair" را معرفی کرد که به کاربران این امکان را میدهد تا تعمیرات خود را از طریق یک فروشگاه آنلاین جدید که به قطعات و ابزار اختصاص داده شده است، تکمیل کنند.
برنامه Self Service Repair به مشتریانی که خیالشان از تکمیل تعمیرات راحت است، به قطعات، ابزارها و دفترچههای راهنمای اصلی اپل دسترسی خواهند داشت که از سری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ شروع میشود. این طرح به صورت مرحلهای معرفی میشود و به مرور زمان تعمیرات و دستگاههای پشتیبانیشده بیشتری اضافه میشود. جف ویلیامز، مدیر عامل اپل گفت:
ایجاد دسترسی بیشتر به قطعات اصلی اپل به مشتریان ما در صورت نیاز به تعمیر، حق انتخاب بیشتری میدهد. در سه سال گذشته، اپل تعداد مکانهای خدماتی با دسترسی به قطعات، ابزار و آموزش اصلی اپل را تقریباً دو برابر کرده است، و اکنون ما گزینهای را برای کسانی که میخواهند تعمیرات خود را تکمیل کنند، ارائه میکنیم.
فاز اول این برنامه بر روی متداولترین قطعات سرویس آیفون مانند نمایشگر، باتری و دوربین تمرکز خواهد کرد، اما انواع بیشتری از تعمیرات در اواخر سال آینده در دسترس خواهند بود. مکهای سیلیکونی اپل با تراشه M1 شامل مکبوک ایر، مکبوک پرو ۱۳ اینچی، مک مینی و آیمک ۲۴ اینچی، موردهای بعدی خواهند بود که به این طرح میپیوندند.
برنامه Self Service Repair توسط فروشگاه اینترنتی جدید Apple Self Service Repair تسهیل خواهد شد که بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار مجزا را برای تکمیل تعمیرات آیفون ۱۲ و آیفون ۱۳ در زمان راهاندازی ارائه میدهد. مشتریانی که میخواهند تعمیری انجام دهند، ابتدا تشویق میشوند قبل از سفارش قطعات و ابزار با استفاده از فروشگاه اینترنتی تعمیر سلف سرویس اپل، راهنمای تعمیرات را مطالعه کنند. پس از اتمام تعمیر، مشتریانی که قطعه مستعمل یا شکسته خود را برای بازیافت به اپل بازگردانند، اعتبار خرید بعدی خود را دریافت خواهند کرد.
اپل هشدار داد که Self Service Repair برای «تکنسینهای فردی با دانش و تجربه در تعمیر دستگاه های الکترونیکی» در نظر گرفته شده است و «اکثریت قریب به اتفاق مشتریان» را تشویق کرد تا برای «ایمنترین و مطمئنترین راه برای تعمیر» به یک تعمیرکار حرفهای با تکنسینهای معتبر مراجعه کنند.
این شرکت همچنین بر گسترش جهانی قابل توجه مکانهای خدمات با دسترسی به قطعات، ابزارها و آموزشهای اصلی اپل، و همچنین تعداد فزاینده ارائهدهندگان تعمیرات مستقل که در کنار ارائهدهندگان خدمات مجاز اپل قرار دارند، تاکید کرد.
برنامه Self Service Repair از اوایل سال آینده در ایالات متحده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و در طول سال ۲۰۲۲ به کشورهای دیگر گسترش خواهد یافت.
نظرات
اولین نظر را شما ثبت کنید!