اپل با ٢ پرونده قضايي جديد در ايتاليا و پرتقال رو به رو شد

در پایان سال ۲۰۱۷ اپل اعتراف کرد که باتری برخی از آیفون‌ها را عمدا کند کرده است و بلافاصله نیزبا پرونده‌های قضایی روبرو شد. اکنون در جدیدترین طح شکایت علیه اپل، یک آژانس حمایت از حقوق مصرف‌کننده ایتالیا، Altroconsumo، با طرح یک دادخواست علیه این شرکت، خواستار جبران خسارت ۶۰ یورویی برای هر دستگاه (در مجموع ۶۰ میلیون یورو) شده است.

ولی ماجرا به همین جا خم نمی‌شود، این طرح ادعا درست مشابه طرح شکایتی است که ماه گذشته علیه این شکت از سوی شرکت‌هایی در بلژیک و اسپانیا ثبت شد.

یک مورد دیگر نیز در راه است، ظرف چند هفته آینده شکایت از پرتغال ارسال می‌شود. این شکایت جدید، هر چهار مورد مدل‌های زیر را هدف قرار داده است: آیفون ۶ و ۶ پلاس، ۶s و ۶s پلاس.

در این‌جا یک جدول زمانی جزئی از رویداد‌ها آورده شده است، که بر روی گروه مصرف‌کنندگان حوزه یورو تمرکز دارد، گردهمایی آژانس‌های حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از بلژیک، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و برزیل که پشت این چهار دادخواست است. این جدول زمانی حتی شامل جریمه ۲۵ میلیون یورویی در فرانسه نمی‌شود.

همه این‌ها بیش از جریمه‌های ۱۱۳ میلیون و ۳۱۰ تا ۵۰۰ میلیون دلاری است که اپل باید در آمریکا پرداخت می‌کرد (حدود ۲۵ دلار برای هر تلفن). توجه داشته باشید که در موارد ایالات متحده و فرانسه، آیفون ۷، ۷ پلاس و SE نیز شامل شدند، نه فقط ۶/۶. دادگاهی در برزیل نیز پرونده قضایی مشابهی راجع به اپل در مورد مشکل مربوط به باتری مطرح کرد.

 

فروشگاه تلوتک