بر اساس گزارش جدید Midia Research، مشترکین اپل موزیک ۱۵ درصد از کل شنوندگان سرویس استریم در بازار جهانی را در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تشکیل می‌دهند و آن را در رتبه دوم پس از اسپاتیفای قرار می‌دهند.

اسپاتیفای همچنان سرویس غالب باقی ماند و با داشتن ۳۱ درصد از سهم بازار جهانی، بیش از دو برابر این مقدار را به خود اختصاص داد، اگرچه این نشان‌دهنده کاهش اندک از ۳۳ درصد در سال ۲۰۲۰ است. آمازون موزیک و Tencent Music هر دو با ۱۳ درصد و همچنین یوتیوب موزیک ۸ درصد از اشتراک‌های جهانی به خود اختصاص دادند.

بر اساس این گزارش، آمازون موزیک مجدداً از نظر رشد از اسپاتیفای پیشی گرفت (به ترتیب ۲۵ درصد در مقابل ۲۰ درصد)، با این حال یوتیوب موزیک برای دومین سال متوالی با رشد بیش از ۵۰ درصدی در ۱۲ ماه منتهی به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱، مجری برجسته بود. بر اساس این گزارش، یوتیوب موزیک تنها سرویسی بود که به لطف محبوبیتش در Gen Z و نسل جوان هزاره، سهم بازار جهانی خود را در این دوره افزایش داد.

در همین حال، اپل به تقویت سرویس پخش موسیقی خود در سال ۲۰۲۱ با افزودن پشتیبانی از صدای فضایی و صدای بدون افت بدون هزینه اضافی برای مشترکین ادامه داد. این شرکت همچنین طرح اشتراک جدیدی به نام Apple Music Voice را معرفی کرد که برای پخش موسیقی و تعامل با کاربر منحصراً به سیری متکی است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بازار جهانی پخش موسیقی تا پایان سه ماهه دوم ۲۰۲۱، ۱۰۹.۵ میلیون نفر (حدود ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل) رشد کرده است و تعداد کل مشترکان به تقریباً ۵۲۴ میلیون شنونده رسیده است.