اپل امروز اعلام کرد که برنامه تعمیر سلف سرویس خود را برای آیفون راه‌اندازی کرده است که اواخر سال گذشته اعلام شد. این به کاربران آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE اجازه می‌دهد تا تعمیرات خاصی را در خانه خود در ایالات متحده انجام دهند و برنامه‌هایی برای عرضه در اروپا در اواخر سال جاری ارائه می‌شود.

اپل می‌گوید که دفترچه راهنمای تعمیرات اصلی و قطعات و ابزار اپل در یک فروشگاه تعمیر سلف سرویس جدید در دسترس خواهد بود. در فروشگاه، مشتریان به بیش از ۲۰۰ قطعه و ابزار مجزا دسترسی خواهند داشت. در ابتدا، این فروشگاه تنها شامل ابزارهایی برای خط تولید آیفون ۱۲، آیفون ۱۳ و نسل سوم آیفون SE خواهد بود. اپل می‌گوید قصد دارد فروشگاه خود را با ابزارها، کتابچه‌های راهنما و قطعات مک با تراشه‌های سیلیکونی اپل در اواخر امسال گسترش دهد.

برای انجام تعمیر، مشتریان ابتدا باید دفترچه راهنمای تعمیر محصول خود و تعمیر خاص را در وب سایت پشتیبانی اپل مرور کنند. پس از آن، آنها می‌توانند قطعات و ابزار مورد نیاز را از فروشگاه تعمیرات سلف سرویس سفارش داده و تعمیر را آغاز کنند. اپل می‌گوید تمامی ابزارها و قطعات ارائه‌شده در فروشگاه تحت آزمایش‌های گسترده‌ای قرار می‌گیرند تا از بالاترین کیفیت، ایمنی و قابلیت اطمینان اطمینان حاصل شود.

در حالی که مشتریان باید قطعات مورد نیاز برای تعمیر را سفارش دهند، اپل یک کیت ۴۹ دلاری ارائه می‌دهد که شامل تمام ابزارهای ضروری برای انجام تعمیرات برای مشتریان است. کیت اجاره به مدت یک هفته در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت، قبل از اینکه به اپل بازگردانده شوند و به صورت رایگان ارسال شوند. این گزینه اجاره انعطاف پذیری را به مشتریانی ارائه می‌دهد که ممکن است نخواهند به طور کامل ابزارها را فقط برای یک تعمیر خریداری کنند.

به گفته این شرکت، این برنامه بخشی از تلاش‌های اپل برای «توسعه بیشتر دسترسی به تعمیرات» است. با این حال، اپل هشدار می‌دهد که «اکثریت قریب به اتفاق» مشتریان همچنان باید به یک ارائه دهنده تعمیر حرفه‌ای مانند فروشگاه اپل مراجعه کنند تا مطمئن شوند دستگاه‌های آنها به طور ایمن و قابل اطمینان تعمیر می‌شوند. طی سه سال گذشته، اپل شبکه تعمیرات خود را شامل بیش از ۳۰۰۰ ارائه دهنده تعمیرات مستقل و بیش از ۵۰۰۰ ارائه دهنده خدمات مجاز در سراسر جهان گسترش داده است.