در حالی که آیپد مدت‌هاست محبوب‌ترین تبلت جهان است، تحقیقات جدید منتشرشده بازار به پیشبرد اپل کمک می‌کند. بر اساس برآوردهای به اشتراک گذاشته شده توسط شرکت تحقیقاتی IDC، اپل ۱۲.۹ میلیون آیپد در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه کرده است. در مقایسه، IDC تخمین زده است که سامسونگ و آمازون در مجموع ۱۲.۳ میلیون تبلت در سه ماهه عرضه کرده‌اند، که نشان می‌دهد اپل بیشتر از سامسونگ و آمازون تبلت ارسال کرده است.

فروش آیپد در سه ماهه گذشته همچنان افزایش یافت، زیرا بسیاری از مردم به کار، یادگیری و ارتباط از راه دور با دیگران ادامه می‌دهند. به گفته مدیرعامل اپل، تیم کوک، آیپد بهترین سه ماهه ژوئن خود را در تقریبا یک دهه گذشته داشته است، به طوری که این شرکت درآمد اپل را ۷.۴ میلیارد دلار در سه ماهه گزارش کرده است که در سه ماهه قبل بیش از ۶.۶ میلیارد دلار افزایش داشته است.

راه اندازی آیپد پرو جدید با تراشه M1 و صفحه نمایش مینی LED در مدل ۱۲.۹ اینچی احتمالاً فروش را در سه ماهه سوم افزایش داده است.