در اواخر آوریل، اسپاتیفای (Spotify) شروع به آزمایش یک برنامه اشتراک‌ پادکست به عنوان راهی برای سازندگان برای ارائه محتوای پولی برای مشترکان به شنوندگان کرد، و امروز سرویس استریم موسیقی اعلام کرد این گزینه درآمدزایی در حال حاضر در دسترس همه سازندگان ایالات متحده است. اسپاتیفای گفت که سازندگان می‌توانند قسمت‌ها را فقط برای مشترکان علامت‌گذاری کرده و آنها را از طریق بستر ایجاد پادکست Anchor در اسپاتیفای و سایر سیستم عامل‌ها منتشر کنند.

اسپاتیفای همچنین اعلام کرد که قصد دارد برنامه اشتراک‌های پادکست را از ۱۵ سپتامبر سال جاری به صورت بین المللی گسترش دهد. اسپاتیفای گفت که مدل آن برای به حداکثر رساندن درآمد برای سازندگان ساخته شده است، که تا سال ۲۰۲۳، زمانی که این شرکت قصد دارد ۵ درصد از درآمد اشتراک را اعمال کند، ۱۰۰ درصد درآمد اشتراک را بدون هزینه پردازش پرداخت دریافت می‌کنند.

دو تغییر در برنامه به نفع سازندگان ایجاد شده است: سطوح اضافی قیمت برای هزینه اشتراک و گزینه بارگیری لیست آدرس‌های مخاطبین مشترکین تا سازندگان بتوانند با مخاطبان خود بیشتر تعامل داشته باشند.

اپل در ماه ژوئن ویژگی اشتراک‌های پادکست خود را در سراسر جهان راه‌اندازی کرد و این شرکت در سال اول ۳۰ درصد از درآمد مشترکین را دریافت می‌کرد و اگر بیش از یک سال مشترک باقی بمانند، ۱۵ درصد از درآمد مشترکین را دریافت می‌کند. همچنین سازندگان باید به منظور ارائه اشتراک در برنامه Apple Podcasters با ۱۹.۹۹ دلار در سال ثبت نام کنند.