به گزارش بلومبرگ، مهندس قدیمی فورد، خانم دسی اوجکاشویچ، شرکت را ترک کرد و تصمیم گرفت به اپل بپیوندد تا روی پروژه خودروی اپل کار کند. اوجکاشویچ بیش از ۳۰ سال با فورد کار کرده است و در سیستم‌های ایمنی، محصولات طراحی مهندسی، مهندسی داخلی بدنه و غیره تخصص دارد.

اوجکاشویچ قبل از اینکه فورد را به مقصد اپل ترک کند، به عنوان مدیر جهانی دفتر مهندسی ایمنی خودرو فورد خدمت می کرد، اما قبل از آن، او یک مدیر مهندسی بود. از وب سایت فورد:

در سمت قبلی خود، او مدیر مهندسی برنامه‌های خودروی آمریکای شمالی بود، جایی که او مسئولیت مهندسی برای برنامه‌های خودرو و ابزارهای کاربردی را بر عهده داشت، و مدیریت محصولات طراحی مهندسی از جمله دستیابی به هزینه، سود، کیفیت و اهداف زمان‌بندی را بر عهده داشت. پیش از این، دسی مدیر جهانی، مهندسی داخلی بود که در آن راهبرد، اجرای برنامه، کیفیت و راه‌اندازی فضای داخلی را در تمام برنامه‌های جهانی رهبری می‌کرد. پیش از این، دسی یک ماموریت بین المللی ۳ ساله را در آلمان به پایان رساند و به عنوان مدیر مهندسی سیستم‌های بدنه و عملیات طراحی فورد خدمت کرد.

 

اوجکاشویچ برای اولین بار در سال ۱۹۹۱ به فورد پیوست و در طول سال‌ها در رتبه‌های بالاتری قرار گرفت. او دستی در توسعه فورد اسکیپ، اکسپلورر، فیستا و فوکوس داشت، به علاوه او روی خودروهای برقی کار می‌کرد. اوجکاشویچ دارای تخصص فراوانی است که به پروژه Apple Car کمک می‌کند و او می‌تواند در کمک به اپل در توسعه تجهیزات حفاظتی برای خودروی الکتریکی خود مشارکت داشته باشد.

بلومبرگ قبلاً گفته بود که اپل می‌خواهد Apple Car نسبت به خودروهای تسلا و Waymo ایمن‌تر باشد و سیستم‌های پشتیبان برای جلوگیری از خرابی سیستم رانندگی داشته باشد.

اپل در چند سال گذشته به طور منظم از فورد و سایر شرکت‌های خودروسازی استخدام کرده است زیرا در تلاش است تا یک وسیله نقلیه کاملاً خودمختار را توسعه دهد. پروژه Apple Car‌ با مشکلات رهبری مداوم روبرو بوده و اهداف اپل چندین بار تغییر کرده است، اما آخرین شایعات حاکی از آن است که اپل در مسیر تحویل خودرو در دهه آینده قرار دارد.

گفته می‌شود که اپل قصد دارد در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، اما مشکلات مربوط به توسعه خودرو می‌تواند این پروژه را تا اواخر سال ۲۰۲۸ به تعویق بیاندازد.